GARIS-GARIS HALUS DI WAJAH – BERSEDIH KERANANYA ATAU MERAIKANNYA?

woman-367371_1280

Usia kita semakin meningkat begitu juga dengan garis2 halus pada wajah. Elastisity semakin berkurang menjadikan kulit mengendur lalu berkedut. Ia menjadi semakin jelas apabila kita tersenyum, marah atau menangis.

Sementara kedutan di wajah semakin nyata dengan penambahan usia, setiap garisan di wajah menjadi bukti terhadap pengalaman anda. Dengan hanya mengenangkan sesuatu yang manis di dalam hidup, anda mulai tersenyum dan mata turut meraikannya. Terpancar lah kedutan2 di wajah.

Bukankah ianya sesuatu yg indah?

Pun begitu, sebagai wanita kita akan berusaha untuk mengekalkan keremajaan pada kulit. Tambahan pula terlalu banyak produk di pasaran yang begitu agresif memasarkan produk anti penuaan.

Tidak dapat dinafikan dengan kemajuan sains dan teknologi, kesan penuaan dapat ditangguhkan. Pelbagai jenis krim telah di cipta untuk tujuan ini. Ia seolah2 menjadi satu dosa pula jika kita tidak melakukan sesuatu terhadap kesan graviti pada wajah.

Rawatan oleh dermatologis di klinik sentiasa di perbaharui sesuai dengan penemuan2 terkini dalam bidang teknologi. Begitu juga dengan salon2 kecantikan dengan pakar2 astetik mereka sentiasa menemukan cara terbaru untuk mengekalkan keremajaan.

Nah, tepuk dada tanya selera. Pilihan di tangan kita sebagai pengguna. Kesan graviti tetap akan menang akhirnya. Tanya diri sendiri perlukah anda terlalu obses untuk menghindarkannya atau anda memilih untuk meraikan garis2 kedutan pada wajah. Berbangga dengannya kerana ia lambang kematangan, kebijaksanaan dan panjang usia?

Jika anda tanya pendapat saya, tipu lah jika saya katakan tidak langsung peduli akan perubahan pada tekstur kulit. Saya percaya pada sains dan teknologi. Jadi saya akan memilih untuk menjadi pengguna yang bijak. Saya mesti pastikan dulu saya mendapat kefahaman yang cukup dengan membaca.

Dan selebihnya, sentiasa beringat bahawa graviti rules! Tidak kira apa yang kita lakukan akhirnya kedutan di wajah tetap mengambil tempatnya.

SELAMAT TAHUN BARU 2015

1 Comment on GARIS-GARIS HALUS DI WAJAH – BERSEDIH KERANANYA ATAU MERAIKANNYA?

  1. Taufiq
    January 16, 2015 at 11:06 am (3 years ago)

    Moga anda dapat memberi kami info2 yg membina di masa akan dtg..

    Reply

Leave a Reply

CommentLuv badge