Bagaimana Sinar UV Merosakkan Kulit Anda? (Video)

 

Kesan kerosakan dari sinaran matahari adakalanya tidak kelhatan pada mata kasar awalnya. Biasanya pada umur 20an umpamanya, kulit masih tidak menunjukkan sebarang tanda.

Pendedahan berterusan sinaran UV dalam jangka masa panjang tanpa perlindung matahari mengakibatkan jeragat, mengurangkan elastik, pengubah tekstur kulit termasuk bertompok-tompok kuning dan coklat pada wajah.

Anda mungkin sudah biasa membaca berkenaan kesan negatif seperti di atas. Apa kata kali ini anda lihat sendiri kesan secara fizikal melalui video ini.

 

Video di atas oleh Thomas Leveritt berkisarkan permintaan beliau terhadap orangramai untuk melihat diri dan keadaan kulit mereka dibawah sinar UV. Gambaran yang dilihat adalah kerosakan akibat cahaya matahari yang telah terjadi di lapisan bawah kulit mereka.

Leveritt kemudiannya menawarkan sunscreen kepada mereka untuk melihat keberkesanan pelindung matahari tersebut.

 

Komen NFH

Beringat sebelum terlambat. Selalulah menggunakan pelindung matahari dari usia muda. Kajian yang dilakukan oleh L’Oreal Research and Innovation Center, Paris membuktikan bahawa 80% kerosakan kulit dan penuaan pra matang berpunca dari sinar UV.

Tidak kira jantina dan umur anda pelindung matahari adalah sangat penting dalam rutin harian. Elakkan dari kerosakan yang lebih buruk terutamanya kanser kulit dengan penggunaan pelindung matahari.

Terima kasih kerana sudi baca. Semoga bermanfaat

 

2 Comments on Bagaimana Sinar UV Merosakkan Kulit Anda? (Video)

  1. jasa pembuatan toko online
    May 8, 2015 at 4:36 am (2 years ago)

    hai kami dari klik promosi, mohon izin untuk mencopy artikel nya ya, apakah diperbolehkan? karena artikel nya sangat menarik

    Reply
    • Noor Faiza
      May 8, 2015 at 6:45 am (2 years ago)

      Silakan

      Reply

Leave a Reply

CommentLuv badge